Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2009 11:08 - Без захар
Автор: dobsun Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2474 Коментари: 7 Гласове:
3



31.12.2009 г. Часът е 10.30. Предполага се, че трябва да съм вкъщи и да се подготвям за посрещането на новата година. Но не би. Аз съм... на работа. И то, не по задължение, а по мое собствено желание. Работя като медицинска сестра при личен лекар. Дойдох да посвършва малко работа, за да си помогна за следващата година. Подготвям си отчетите за извършените имунизации, които трябва да се представят в РИОКОЗ. На някои от пациентите лекарствата им за месеца свършват днес или утре. Казах им, че ако дойдат днес, ще им пусна рецептите, за да могат да си вземат лекарствата както им се полага. Защото от здравната каса не разрешават да се изписват лекарства с намаление два пъти в месеца. УВИ! Превъртях датите на компютъра с дата 01.01.2010, но не се получи. Програмата изобщо не ме допуска да разпечатвам каквото и да било с тази дата. Опитах всичко, докъдето ми стигат познанията по компютърна грамотност. Но не се получи. Сега връщам хората, като им изказвам огромното си съжаление, че не мога да им помогна. Защото в случая съм зависима от техниката. А някои лекарства наистина са скъпи и не става да си вземеш един блистер от аптеката, за да изкараш до първия работен ден на новата година. Гадно е. Поставям се на мястото на хората. И на мен няма да ми е приятно, ако ме върнат. Звъннах на тези, които поддържат програмата, но никой не вдига телефона. Естествено, празници, кой ще дойде.
По принцип не обичам равносметките. Но сега, седейки сама в тишината на кабинета, си мисля за изминалата 2009 г. Прецакаха ни от Здравното министерство. Останахме без заплати. И това се случва за първи път, откакто съм започнала да работя. Но въпреки всичко аз съм тук - на работното си място. Не работя нито за слава, нито за пари, а за КЕФ. Няма нищо по-хубаво от това да се чувстваш удовлетворен, че си вършиш добре работата. Няма нищо по-хубаво от благодарствените думи на хората, на които сме помогнали.
Навсякъде край мен хората си пожелават весело посрещане на новата година. А на мен никак не ми е весело. И не, защото не получих парите си, и не, защото днес върнах пациентите.
Всяка следваща година сякаш минава много по-бързо от предходната. Правим си планове за следващата година, които не изпълняваме, или забравяме след втората седмица, заричаме се, че от следващата година ще бъдем по-....., но се оставяме на инерцията, обещаваме си, че ще се откажем от вредните навици, докато отново не се изкушим и продължим по старому. Отказваме се от мечтите си, защото обстоятелствата ни спират. Вярваме, че качеството на живот ще се подобри, че политиците най-накрая ще започнат да крадат малко по-малко, ще мислят повече за народа, че децата ни ще растат без лишения и без думата "няма". Но всичко е една голяма заблуда.
Надявам се, че до довечера песимизмът "ще ми мине" и ще успея все пак да изпратя 2009 г. подобаващо.
Оставам вярна на себе си и през следващата година. С тази разлика, че този път ще отворя широко прозорците на душата си, за да мога да получа в пълнота всичко, което си пожелавам - здраве, любов, изобилие, успехи, благополучие. И това не са само празни думи, а това са моите пожелания към всички, минаващи от тук.

БЪДЕТЕ СЕБЕ СИ!!!




Гласувай:
3



1. theladybird - :)
31.12.2009 11:16
Благодаря :)
Хубаво е когато работата ти доставя и удоволствие.
И аз съм с усещането, че всяка следваща година изчезва все по бързо...
Весело посрещане на новата година!
Усмивки :)))
цитирай
2. teachme - Наистина си...
31.12.2009 11:17
добра душа:) Поздрави и дано все пак с
веселие и в настроение да те завари 2010 довечера:)
цитирай
3. dobsun - Благодаря ви,
31.12.2009 11:25
все пак до довечера има много време. Нищо чудно да променя плана и вместо у нас, да се грабнем с приятелката и да забием към площада при всенародното веселие...
цитирай
4. rosidi - по принип
31.12.2009 11:29
знам, че в държавинте болници отношението на лекари и сестри е повече от безразлино, но вчера трябваше да оперираме малката дъщеря в новия корпус на нашата болница и бях изненадана, че дори и през този вече празничен ден и лекарите и сестрите и санитарките бяха и мили и много загрижени за дъщеря ми. Тя трудно излезе от упойка и те направиха всичко за да е добре. Честно не очаквах това отношение. Може би факта, че в онкоотделение тя беше най-малкта пациентка и то не за тежка операция ги накара да бъдат много съпричастни за което още повече уважавам тази професия. Нака новата година ти донесе много, ама много удовлетвояращи моменти за да знаеш, колко си ценна :)))
цитирай
5. dobsun - rosidi,
31.12.2009 11:38
благодаря ти за милите думи. Искрено вярвам, че има лекари, чието отношение към пациентите не се измерва с размера на заплатата. Вярвам, че всичко с дъщеричката е наред. Желая ти една година на пълнота - всичко, което ти е липсвало досега, да го получиш през идната година. И много настроение по празниците ;)))
цитирай
6. victoriavselena - Без захар
03.01.2010 13:21
и аз така пия кафето си и чая - така се усеща по-истински аромата му. Точно като при хората.. :))
цитирай
7. universalnite000 - Моите поздравления и уважения към ...
16.02.2010 12:37
Моите поздравления и уважения към теб, много истински послания има в този постинг ! Бъди себе си и помогни на другите за същото ;) Нео Нула
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dobsun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 186397
Постинги: 80
Коментари: 246
Гласове: 1431
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930